Nu verkar det som om vintern tänker göra ett nytt försök och då är det viktigt att det finns två lediga p-rutor bredvid varandra vid parkeringarna NL 31-32, 16-17 samt SL 131-132 så att snöröjaren kan lägga upp snön i en tillfällig hög där. Annars kan inte dessa gator plogas eftersom det är det enda stället att lägga en snöhög på.

Kan man inte lägga snön i slutet på gatan så måste man antingen ploga den åt sidan mot tomterna eller låta bli att ploga. Båda alternativen är lika tråkiga.