Som alla märkt har det kommit en hel del snö senaste dagarna. Prognosen säger att det ska snöa ännu mer de kommande dagarna.

Vi i styrelsen har stor förståelse för att snön ställer till problem för oss boende. De här mängderna är svåra att hantera för alla delar av samhället. På våra trånga gator med förvuxna häckar, bilar, brevlådor och altaner som sticker ut i körbanorna blir det givetvis komplicerat att ta hand om all snö. Uppskattnigsvis har det kommit 40-45 cm de senaste dygnen.

Under de här omständigheterna är det extra viktigt att vi boende inte skyfflar ut snön från våra egna tomter till köbanan. Det försvårar snöröjningsentreprenörens arbete ytterligare. Det riskerar också att hindra blåljuspersonal från att komma fram till våra hus vid nödlägen.

Som en insats för att kunna ta hand om mer snö kommer snöröjningsentreprenören få i uppgift att flytta snö från trånga ställen till lämpligare uppsamlingsytor inom vårt område. Detta arbete ingår inte i det fastprisavtal vi har med entreprenören. Om ni har synpunkter/tips på var vi bör flytta på högar/lägga upp högar är ni välkomna att skicka in detta via Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den..

Vi ber er också att visa omtanke om våra äldre husägare. De har det extra tufft med all snö. Hjälp dem att skotta, klappa dig själv på axeln och se det som ett fint sätt att skapa kontakt och ett bra träningspass!